Dükkanı gösteren vitrindir.
Her şeyin bir vitrin değeri vardır.
Vitrini olmayanın pazarı, pazar şansı yoktur.
Dükkanın penceresi, vitrinidir. Dükkanın ciddiyeti konusunda size fikir verir.
Cazibe yaratan vitrindir. Orada ne görürseniz siz de yarattığı cazibe, iç dünyası hakkında algınız odur. Algı yaratan vitrindir.
Gerek şov dünyası, sanat dünyası, televizyonlar… Vitrinlerine çok önem verir çok yatırım yaparlar. Hep genç, güzel, yakışıklı insanlara yer vermelerinin nedeni budur. Her zaman genç ve güzel kalmak illüzyonu! Müşterilerine saki dünyada başka alternatif yokmuş gibi bir his verirler.
Dünyada çok başarılı olsalar bile çirkinler vitrinde kolay kolay yer bulamazlar. Çok büyük başarılara imza atmadıkça karşımıza çıkmazlar.
Bizim bunların sunumunun yapıldığı mekanlara dükkan ya da mağazalara bir perakende müşterisi olarak dünyalar kadar para ödememizin sebebi budur. Her şeyin en pahalısı buradadır.
İşte bu mekanların, dükkanların vitrinleri var.
İyi bir vitrini olan dükkanın, mağazanın bunları sergileme olasılığı var. Vitrininiz yoksa malınız altın kadar kıymetli olsun, kolay kolay satamazsınız?
Dükkanın vitrini ne kadar küçük ise o dükkanın değeri o kadar düşük olur. Dükkanın vitrini büyük ise; malını rahat sergileyebilirsiniz. Bu anlamda dükkanınızın geri kalanının metrajının düşük olması çok önemli değildir.
Amaaa….
Dükkanı değerli kılan en önemli faktör; kapısından geçen insan sayısıdır. Ne kadar çok insan geçiyorsa bir dükkan o kadar çok değerlidir. En önemli ölçü budur.
Geçen bir proje hakkında bilgi alırken proje sunucusu şöyle dedi:
Bu projede satılacak dükkanlar konularına göre tapuya şerh edilecektir. Alıcı bunu bilecek ve kullanıcı da istediği şekilde dükkan açamayacaktır. Buranın bir eczane ihtiyacı varsa adam gelip burada çok kar yapacağım diye kuyumcu açamayacak.
Bu insani bir şey. Biraz piyasanın anlayışı dışında. Dükkanın değerini sabitleyecek ama her şey para demek değildir.
Vitrini vitrin yapan biraz da dükkan işletmecisine aittir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder