12 Kasım 2014 Çarşamba

Kentsel dönüşümde Esenler Uygulaması: Feryat! İsyan! Gözyaşı!



   Kentsel dönüşüm ilk Esenler’de başladı. Üstelik ‘Türkiye’nin en önemli kentsel dönüşümü’ Esenler’de yapılıyor iddiasındalar. Vaatler havada uçuşuyor! Sizi mutlu, huzurlu edecek bir konut projesi sunuluyor. Gelin görün ki kazın ayağı öyle değil. Her şey pembe bir hayalden ibaret! Huzur yok!
   İmza attıktan sonra hiçbir itiraz hakkınız kalmıyor. Bir madde ile itiraz etmeyeceğinizi hükme bağlıyorlar, daha doğrusu eliniz kolunuzu, dilinizi bağlıyorlar.
   Kentsel dönüşümü başından beri eleştirenlerin haklılığı bir bir ortaya çıkıyor.
   Yöneticiler hak sahiplerine ulufe dağıtıyorlarmış gibi bir zan ile konuşuyorlar. Sanki arsa Hak Sahiplerinin değil de yöneticiler ‘Daha ne istiyorsunuz? Eviniz olacak! Depremden kurtulacaksınız!’ Diyorlar. 

   Esenler Belediyesi kuruluşu olan ve kentsel dönüşüm firması olarak bilinen ESKON A.Ş yetkilileri ile olan Havaalanı Mahallesi kentsel dönüşümünde Hak Sahiplerinin diyalogunu kentsel dönüşüm uygulamalarına ışık tutacağı için aynen aktarıyoruz.
   11.11.2014 tarihinde Esenler Havaalanı Mahallesi kentsel dönüşümde Hak Sahipleri bir gün önce Esenler Belediyesi’nin sitesinde listelerdeki ‘Net Farkı’nı görünce tam anlamıyla bir şok geçirdiler. Amaçları ‘Türkiye’nin en önemli kentsel dönüşümümü’ yapan ama bir türlü kendileriyle görüşmek istemeyen Esenler Belediye Başkanı M.T. Göksu ile görüşmekti.  Onun yerine kentsel dönüşüm koordinatör görevi olan ESKON A.Ş adlı belediyenin şirket müdürü Abdülkadir Şengör geldi.
   Hak Sahiplerini karşılayan yöneticiler ile geçen konuşmalar birden fazla, özellikle kadınlar ağırlıkta olduğu için tansiyonun ve öfkenin yüksek olduğu bir ortamda gerçekleşti.
    Karşılama ve konuşmalar Belediye binasının ESTİM ofisinde geçti.

-Başkan Göksu'nun yanına çıktım, böyle böyle bir sorun var dedim. Siz şimdi bir taraftan bakıyorsunuz haklı olarak, ben de bir taraftan bakıyorum. Benim uymam gereken kanunlar var, tasalar var. Başkan diyor ki; bu projede kimler yer alıyor? Emlak Konut, Eskon A.Ş. Biz bu şikayetleri, numaralarını alalım, yetkililerle görüşelim. Bunun çözümü var mı?
   Çözüm yoksa vatandaşın lehine başka bir proje üretebilir miyiz? Veya bu budur kardeşim bir organizasyon yapalım. Ben onun için indim aşağı. Ortalığı şey yapıyorlar...
-Ne yapıyoruz? Hakkımızı arıyoruz? Biz başkanı istiyoruz. O gelsin?

   Gerçekleri gizleyerek ikna etmişler. 
*Verilen sözler yerine gelmiyor.
*Biz belediye başkanına güvenerek bu işe girdik. Bizi kandırdılar.3 dairem var 2 tane 67 m2'nin birine 16 bin TL, diğerine 14 bin TL, bir tane 87 m2 var
87M2'sini artırmak için 20 m2'sine 70 bin TL para vereceğim.
-113 m2 brütümüz var, net 58 m2 gösteriyor
-Biz hakkımızın peşindeyiz!
-Yandık ki ne yandık. Biz 500 TL kira yardımı yaptılar ama biz bir buçuk yıl 650 TL ödedik,cebimizden ödedik.3 aydır 680 TL alıyoruz. 
-Bize 2 sene içinde teslim edeceklerini vaat ettiler. Bu Ocak ayında 2 sene olacak...
-Başkan bize çok değer veriyormuş bunu anladık. Zahmet edip gelmedi. Demek her şey buraya kadar imiş. Bizi ikna edinceye kadarmış!

   Bu arada Belediye Başkanı M.T. Göksu beklenirken onun yerine Eskon A.Ş. Genel Müdürü Abdulkadir Şengör geldi. Yadırgan bir hitap şekliyle: 
ESKON- 'Sayın Hak Sahipleri hoşgeldiniz!' Dedi.
*Hiç hoş gelmedik! Bu yaptığınız da hiç hoş değil!
-Eskon A.Ş. Genel Müdürüyüm. Projenin başından beri...
*Biz sizi hiç görmedik. Biz sözü kimden aldıysak onunla görüşürüz.

Hamaset

ESKON- Tamam görüşeceğiz. Sözleşmeyi bizimle Eskon A.Ş ile yaptınız. Türkiye'nin en önemli kentsel dönüşümünü yaptık. İki yıl Ankara'ya 200 defa gittik. 
Önce şuradan başlayacağız. Havaalanı Mahallesi olarak imarlı, ifrazlı inşaat yapabileceğimiz bir arsamız yoktu, biliyorsunuz. 20-25 yıldır buraya el atılmamıştı. Büyük bir fedakarlık yaptınız, elbirliği ile Çevre Ve Şehircilik Bakanlığı, Esenler Belediyesi, Büyükşehir Belediyesi bu mahalleyi dönüştürmeye karar verdik. 
Allah bizi mahcup etmedi. Kiralar bile 18 aydı, yönetmelik değiştirdik 36 aya çıkardık. Ve kentsel dönüşümü ÇŞB bizimle beraber eksikliklerini gidererek bugünlere geldik. Ve 500 Trilyon, bu yatırım maliyeti 500 Trilyon... 3 ayrı müteahhit. Emlak Konut cebinden parasını vererek ihaleyi yaptı 2015'in sonu gibi 
hızlı bir şekilde projeyi bitirerek hak sahiplerine teslim edeceğiz.
*Biz projenin ne zaman biteceğini sormuyoruz.
ESKON- Geleceğim.Hepimiz burada eş, dost, iş ortağıyız.
-İş çıkara bindimi arkadaşlık da bitiyor, dostluk da 

Esenlerin zemininin sağlam olduğunu kim söylemiş? Kazık Çakıyoruz!
ESKON- Türkiye'nin en sağlam, en nitelikli, en güzel konutlarını devlet bütün gücüyle burada yapıyor. Bize dediler ki Esenlerin zemini çok sağlamdır.
Ama ham toprakmış!5 kat yeraltı otoparkı yapıyoruz.35 metre aşağı kazık çakıyoruz.
*Ne olur metrekareye gelin! Ne olur? Lütfen evin metrekaresine gelin!
ESKON- 5 kat otopark bir de 35 metre kazık. Dolayısıyla Türkiye'nin en sağlam konutlarını yapıyoruz!
*Biz size inandık! Size güvendik! 
ESKON- İki ne yaptığımız bilelim. 30 yıldır inşaat yapamadığınız imarsız, ifrazsız problemli bir arsayı alarak Türkiye'nin en nitelikli konutunu yapıyoruz. Satış ofisine gittiniz, örnek daireleri gördünüz. Fiyatların kaç lira olduğunu gördünüz mü?

   Sosyal konut lüks konut ayrımı

*Bize orada dediler ki bu evler ile sizin evleriniz bir değil. 
*Bizim metrekaremizi verin. O zaman siz geri mi alacaksınız_
ESKON- Şu an 4 bin-5 bin TL'ye Emlak Konut satıyor mu? Satıyor... Halimize şükredelim.
*Biz satmak için değil orda oturmak istiyoruz! Ben 18 metrekarede 4 çocukla nasıl oturacağım! 
Siz bana bunu söyleyin_ Siz olsanız oturur musunuz?
ESKON- Siz 600 TL m2si olur mu derken şimdi 4-5 bin TL'ye satılıyor. 
*Biz oturmak, oturmak istiyoruz! Ben bu metrekareye nasıl oturacağım?
*Bizim öğrenmek istediğimiz şu:96 m2 verdiler mi? Verdiniz! Tuttum fark verdim 113 m2ye çıkardım. Hem bu farkı ödeyeceğim hem 96 m2 evim, arsam gidecek, 
hem de 75 m2 farkını ödeyeceğim. Bu ne demektir? Ben niye bu farkı ödüyorum?
ESKON- Enkaz bedelini ölçtük, arsanızı ölçtük size bir taahhütte bulunduk. Konuştuğumuz hep brüttü. Asıl konu bu. Brüt ile net arasında.
*Bakın biz sorduğumuzda Eskon olarak bize söylenen şu idi. Brüt üzerinden ne kadar kesinti yapılacak dediğimizde; en fazla 10 m2, dediler.
Bu 7- ile 10 m2 arasında değişir dediler. Bunu herkese söylediler. Herkes buna şahit!
*Bizim evlerimiz yıkıldı, böyle bir şey yapılıyorsa, mutlu olduk, umutlandık. Ama şimdi projede 94 m2 açık mutfak dediler... Bize bir şey soruldu mu?
Bize farklı projeler gösterildi. Ortada proje de yokk. Ben Göksu ile birebir görüştüm. Dedim ki başkanım 'Yapılan proje hala ortada yok!Biz merak ediyoruz_ 
Benim 94 m2 ne kadar olacak? Hemen hemen aynı' dedi. Orada hemen hemen aynı ile bu yapılan aynı değil.
ESKON- Bakın çok güzel konuştunuz. 94 m2'ye 3+1 diye anlaştık. Projeniz çizilmemişti. Çünkü biz o zaman İller Bankası ile yapacaktık. Biz brüt m2 olarak, ne alacaksınız 67 m2,97 almak istiyorsanız 1000 TL'den 2600 TL'den satmaya tek tek sözleştik, anlaştık. Bunların hepsi yazıyor.94 m2 çiğ, 
brüt dedik Emlak Konut'a, onlar da diyor ki 94 m2'ye 3+1 sığmaz diyor. Küçük küçük odalar, kullanılmaz.
*3+1 olasın 2+1 olsun, biz bunun hesabında değiliz. Biz kaç oda diye sormuyoruz, metrekareden bahsediyoruz. Bize 58 m2 nedir onu söyleyin! 
Bir ev 94 metrekareden 58 metrekareye nasıl düşer onun hesabını verin.
ESKON- Emlak Konut, Türkiye'nin en büyük inşaat şirketi... 
*Onları biliyoruz biliyoruz, haberimiz var. Sen sadede gel.
ESKON- Eskon yapmadı. Bakın dış cepheyi öyle bir yapacaklar ki satılanla gösterilen aynı olmayacak.
*Deminden beri aynı konu üzerinde duruyorsunuz! Biz diyoruz ki kardeşim bu evlerin metrekaresi niye düştü.
ESKON- Ben düşmedi diyorum. 94 metrekare bürüt anlaştık.
*Brüt 94 metrekareden düştü 58'e 
ESKON- Hayır, değil. Dıştan dışa, duvarları hesap etmiyorsunuz! Sorun yok!
*Bakın ben Eskon'dan geliyorum Abdukadir bey! dedim ki bu doğru mu yanlış mı? Dediler ki yüzde 32.2. Gerisini siz düşünün. 
Hesap doğru. 94'ten 58'e iniyor. 
*Siz 94 metrekarenin neti kaç onu söyleyin
*Bunları haftaya başkanımız görüşecek!
*Haftaya değil şimdi. Burada yatacağız. Bir yere gitmiyoruz. Uykularımız kaçtı. Dün gece yatamadım.
ESKON- Haftaya proje müdürleri, mühendisleri de gelecek... Çok açık konuşuyorum.
*Neresi açık? Ben size bir şey soruyorum. Benim 94 metrekare olan evim net olarak kaç metre olacak? Tek soru tek cevap!
-Tamam, onu Emlak Konutu çağıralım, onlar cevap versin.
*Siz biliyorsunuz. Dün siteden yayınlayıp, daha sonra apar topar kaldırdınız.
*Ben ESKON'a gittim diyorum. Yüzde 32- 35'e kadar düşüyor!
ESKON- Ha tamam bak! Bu bütün Türkiye'de var.
*Zaten arsalarımızdan çalıyorsunuz? Göksu televizyona çıktı, dedi ki hak sahiplerini mağdur etmeyeceğiz! Hani?
*120 m2 arsam vardı 96 m2 evde oturuyordum. 94 m2 daire verdi. Ben oğlumla oturacağım diye size para vermeye razı oldum.
 113 m2 istedim, neden şimdi 75 m2 razı olayım? Niye ödüyorum ben bunu, niye?
ESKON- Biz sizden para almadık. Bittikten sonra...
*Ben o parayı da vermem, ben o inşaata da oturmam, inşaatı da yaptırmam. O vinçlere çıkar otururum. Bo o daireyi o prayı kabul etmiyorum. Biz aptal değiliz.
ESKON- Yapmamız gereken şu: Başkanımızla görüşmeyi talep edin. Deyin ki: 
*Başkan bizimle görüşmekten neden korkuyor? Neden 5 dakika bizimle görüşmüyor? Yukarıda şimdi? Neden inmiyor?
ESKON- Talepleri alalım. Yaküstü olmaz!
-Niye yıkılırken geldi, bizimle ayaküstü konuştu? Biz ona oy verdik! Sözüne inandık oy verdik! Ben çıkmayacağım, giden gitsin!
ESKON- Sevgili Hak Sahipleri, yapılması gereken şu: Biz projeyi Emlak Konut'tan dinleyelim. Borçlarımızı ilgili başkandan talepte bulunalım Diyelim ki başkanım
*Siz herlade 58'i 94'e tamamlamak için bir daire daha vereceksiniz?
*Bu şekilde yaklaşalım.Ödeme kolaylığı ile ilgili, net farkıyla ilgili... 
ESKON- Bakın 20 tane 1+1 var, onu da belki 2+1 yapacağız.
*Niye benimki 113 m2 değil de onların ki 2+1 olsun, benden alsılar?
*Bu saatten sonra tek cevap istiyoruz.
ESKON- Ben çok net konuşuyorum. Sezai bey burada sorularımızı soralım.
-100 şey söylüyorsunuz, bizim bir sorumuza cevap vermiyorsunuz?
ESKON- Net farkı var. Ben buna yok demiyorum.
*Abdullah bey ne siz yorulun ne de biz. Ben oğlumu oturtacağım diye ona söz veridim.
=Benim başka evim yok Param yok.
*Bakın tapuda 113 m2 gösterecek!
*Biz tapudaki metrekareye oturmayacağız ki, bizi kandırıyorsunuz! Biz çocuk muyuz? İstersen 200 yaz oraya!
=Siz satacağınız dairenin karını düşünüyorsunuz!

970 dairenin m2 4 ile 5 bin arasında lüks konutlar.
ESKON- Bakın çok yanlış anlaşılma var. 1400  konutu, hak sahiplerine size verdik,5 dairesi olana, 
100 m2 yerine 80 m2 verdik,24 milyon alacağımız var, proje 500 trilyon?970 daire satıyoruz!
*Bunlar bizi ilgilendirmiyor!
ESKON-Biz sizinle iş ortağıyız, iş ortağı?
*Abdullah bey ben orada 25 yıl oturdum, bir 25 yıl daha otururum. Gelip almasaydınız, beni ilgilendirmez.
*Ama deprem var!
*Olsun deprem. Şimdi daha mı iyi. Bizi depremden beter ettiniz!
*Siz bizim yerimizde olun. Biz 113 m2 için eşyamızı kendimizi ayarladık. 
Siz bizim yerimizde olsanız ne hissedersiniz? Szi beni nasıl 70 m2 ye sığdırırsınız?
ESKON-Dıştan dışa hesaplamıyorsunuz. Duvarlar var!
*Olur mu ya? Siz gidin Tevfik bey gelsin! Güldürmeyin bizi?
*Deprem yıkacakmış. Deprem yıkana kadar siz bizi yıktınız! Sizin depreminiz bize yetti!
ESKON- Başkalarından duymayın, bizden öğrenin!
*Tevfik bey gelip bizimle görüşmeli, ben ona oy verdim. Bizden korkmamalı! Niye gizleniyor?
ESKON- mlak Konut proje çizerken 10 farklı daire tipi çıktı.Dolayısıyla oradaki farklar brüt net farklarıyla oradaki daireler farklı. Aslında bizim şu an bunu konuşmamamız gerekiyor. Daireler yapılsın, kuralar çekeceğiz...
*Daha neler! Ali evlenecek güllü gelin olacak ben de ev sahibi olacağım 
*Var mı öyle bir şey! Ondan sonra da ben 0 20 milyarı ödemeye mecbur kalacağım!
*Biz aptal değiliz Abdülkadir bey!
ESKON- Eğer memnun olmazsanız şu an 4bin 500 TL'ye satıyorlar. Alırız, alma garantisi de veririz.
*Niye satalım? Niye? 
*Bir buçuk metre için bana dediniz ki, hayır 94'te kalırsın, alırsan 2000 TL ödersin. Bu haksızlık değil mi? Siz keser olmuşsunuz keser, biraz da testere olun!

ESKON- Bakın çok mağdur oldum derseniz şu yola başvurabilirsiniz:
*Ben size 400 milyara satıyorum. Sen oturacak mısın? Ha söyle! Ben Atışalan'da oturmak istiyorum, evimi satmak istemiyorum! Bana paradan bahsetmeyin! Ben orada oturmak istiyorum.
ESKON- Bakın size bir şey anlatmaya çalışıyorum.

Bize kümes yapıyorlar. Kümeste oturmak istemiyoruz!

*Başkan bana evinde oturacaksın, dedi. Bak dedi: Şu an korkuyla oturuyorsun, o zaman sağlam oturacaksın! Hayır! Beni tamamen kovalıyor! Beni göndermeye bakıyor.
*Bize satın diyorsunuz! Satın gidin!
*Beni önce kiracı olarak Karabayır'a gönderdi. Şimdi de gönderecek..
ESKON- Şimdi kentsel dönüşüm olarak herkes bize geliyor...
*Çünkü bu masallara bizim gibi onlar da inanıyorlar. Onlar da sanıyorlar ki söyledikleriniz, vaat ettikleriniz gibi olacak.
ESKON- İki konu var, çok önemli. Bir brüt net farkı var, fazla diyorsunuz. Ben de diyorum ki brüt net farkı Emlak Konut^ta da var, aynı. 
İki; bu fiyatlar düşük diyorsunuz, bakın fiyat şimdi 4 bin 500 TL
*Biz kabul etmiyoruz. TOKİ, Ağaoğlu'dan bize ne. Bizim muhatabımız sizsiniz. Brüt metrekarede anlaştık. Türkiye'de mevzuat bu!
*Ne olur yapmayın! Gidin şu Tevfik beyi çağırın, o gelip anlatsın bize. Buradan gitmeyeceğiz!
*Siz diyorsunuz ki biz sizinle brüt anlaştık. Türkiye genelinde bu budur, diyorsunuz.
ESKON- Evet
*Hayır, yanlış söylüyorsunuz. Siz bizi ofise çağırdınız. Siz orada bize plan proje sundunuz. Kabul ettik. İnandık. Ben orada üstüne basa basa dedim ki:
Beyefendi biz bu anlaşmayı yapıyoruz. Bu evin neti bu mudur? O da bana dedi ki; hayır değildir. Bu evden bizim alacağımız 7 veya 10 m2dir. Biz buna razı olduk.
Şu an aradaki fark 35-40 m2, insaf! Siz bizden 1+1 daire alıyorsunuz? Biz bu kadar kesinti hiç bir yerde görmedik.
ESKON- Oruçreis Mahallesinde daha fazla.
*Doğrudur, o da sizin eseriniz!
ESKON- Bütün büyük projelerde böyle. Bizim keyfi yaptığımız bir şey değil bu.
*Baştan niye söylemediniz? Niye gizlediniz? 120 m2 arsa verip de niye fark ödeyeyim? Niye 100 m2 80 dediniz, buna da uymadınız?
Bana masal anlatmayın! Biz sizi dinlemiyoruz. Teyfik bey gelsin! Resim çekilmeye geldi. Benim param yok bu farkı ödemeye!
*Doğru söylüyor kadın! Hepimiz öyleyiz! Sinirlerim boşalmaya başladı! Sinir hastası olduk! Koyun olduğumuz için böyle oldu. 
*60 milyar ödeyeceğim, bunu nasıl ödeyeceğimi bilemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İki güzellik bir arada

İki güzellik bir arada

Ya üçüde olmasaydı

Ya üçüde olmasaydı

Mehmet Akif Ersoy'dan

Mehmet Akif Ersoy'dan

Gezi Parkı

Gezi Parkı

Ne Denilebilir!...

Ne Denilebilir!...

Gezi

Gezi

Günün Fıkrası

Deli

1960'lı yıllar,Elazığ Akıl Hastanesinden her nasılsa 423 akıl hastası kaçar ve Elazığ'ın cadde ve sokaklarına dağılır.



O zamanın ünlü doktoru Mutemet Tazıcı hastanenin başhekimidir. 'Doktor bey,ne yapalım?' diye akıl danışırlar.



Mutemet Bey personeline;'Bana bir düdük verin ve arkama yapışarak gelin!'der.



Doktor önde birkaç personeli arkasında düt düt diye trencilik oynayarak Elazığ'ı dolaşırlar. Bütün deliler bu kuyruğa girip vagon olurlar. Hastaneye geldiklerinde sayı 612 kişidir...



Avukat 1




Zenginin biri ölümüne yakın, biri doktor, biri papaz, diğeri avukat olan üç yakın arkadaşını yanına çağırarak bir ricada bulunmuş.

- 300 bin dolar kadar bir tasarrufum var, bunu yanımda öteki dünyaya götürmek istiyorum. Ama kimseye de güvenemiyorum. Şimdi size 100'er bin dolar vereceğim. Bu paraları ne olur ben gömülürken kefenimin iç cebine koyuverin...

Adam ölmüş ve üç arkadaşı verdikleri sözü yerine getirmişler. Bir süre sonra doktor vicdan azabına yakalanmış. Diğer iki arkadaşını çağırarak onlara itirafta bulunmuş

- Hastanenin çok acil ihtiyacı vardı onun için 100 bin doların 20 bin dolarını hastaneye sarf ettim, kefene 80 bin koydum.

Papaz utana sıkıla mırıldanmış.

- Maalesef ben de aynı günahı işledim paranın yarısını kilisenin inşaatına ayırdım. Kefenin cebine 50 bin dolar koydum.

Avukat gülümsemiş.

- Ben sözümü aynen yerine getirdim, kefenin cebine 100 bin dolarlık çek koydum.




Avukat 2




George ve Harry balonda Atlantik Okyanusu’nu geçmektedirler. George Harry'ye döner ve “Biraz alçalıp nerede olduğumuzu anlayalım” der. Harry sıcak gazı biraz kısar ve balon alçalmaya başlar. George "Hala nerede olduğumuzu anlayamadım biraz daha alçalalım ve şu aşağıdaki adama soralım" der. Harry adama bağırır:

"Hey bayım nerede olduğumuzu söyleyebilir misiniz lütfen. "

Adam geri bağırır: "Bir balondasınız ve 100 metre yukardasınız"

George Harry'ye döner ve "Bu adam bir avukat" der.

Şaşırır Harry, "Nasıl anladın?" der.

"Çünkü" der George "Verdiği bilgi %100 doğru, fakat faydasız".




Avukat 3




Önemli bir iş için mülakat yapılacakmış. Bir matematikçi, bir fizikçi ve bir de avukat başvurmuş. Önce matematikçiyi içeriye almışlar ve bir masaya oturtup, sormuşlar:

“İki kere iki kaç eder?”

Matematikçi bir süre düşünmüş, önüne kâğıt kalemi almış, 10-15 sayfa doldurduktan sonra demiş ki: ''Eminim ki dört eder.''

Sonra fizikçiye aynı soruyu sormuşlar. Fizikçi de önce düşünmüş, sonra bir deney düzeneği kurmuş, sağa sola toplar fırlatmış. Yarım saat sonra : ''Yaptığım deneylere göre 3,9 ama 0,2'lik bir hata payı olabilir.'' demiş

En son avukatı almışlar içeri, sormuşlar soruyu. Avukat hiç düşünmeden etrafına sinsi sinsi bakmış ve sormuş:

''Kaç olmasını istersiniz?''




Avukat 4




Ceza davalarına bakan avukat bir arkadaşım anlatmıştı:

Yoksul bir babanın oğlu şoförlük yaparken ölümlü bir kazaya neden olmuş. Olayda tam kusurlu. Şoförün babası avukata başvurarak hukuki yardım istiyor. Arkadaşım adamın yoksulluğuna bakarak hiçbir ücret talep etmeksizin davayı takip ediyor.

Ancak bütün deliller aleyhte. Yapılacak bir şey yok. Şoförün mahkûmiyetine karar veriliyor.

Şoförün babası büroya gelerek yakınıyor.

“Yoksulluğun gözü kör olsun. Paramız olsa da iyi bir avukat tutsaydık bunlar başımıza gelmezdi.''




Avukat 5




Hayırsever vakıflardan birindeki çalışanlar şehrin en başarılı avukatından henüz herhangi bir bağış almamış olduklarını fark ettiler. Bağış toplama görevindeki kişi avukatı bağışta bulunması için ikna etmeye çalışıyordu:

“Araştırmalarımıza göre yıllık geliriniz en az 500.000 $. Ancak bugüne kadar hiç bir hayır işine bir kuruş bağışta bulunmamışsınız. O paranın bir kısmını bir şekilde topluma iade etmek istemez miydiniz?”

Avukat açtı ağzını:

“Önce, araştırmalarınız annemin uzun bir hastalıktan sonra ölmek üzere olduğunu ve hastane masraflarının onun yıllık gelirinin bir kaç kat üstünde olduğunu da gösterdi mi? Sonra, kardeşimin malul bir gazi, kör ve tekerlekli iskemleye mahkûm olduğunu? Ya da kız kardeşimin kocasının bir trafik kazasında öldüğünü ve onu üç çocuğuyla beş parasız bıraktığını?”

Görevli yerin dibine geçmişti.

Sadece:

“Hayır, hiç bir bilgim yoktu...” diye mırıldanabildi.

Avukat onun sözünü keserek devam etti:

“Pekâlâ, ben onlara zerre kadar para vermezken, size niçin vereyim?”



















Günün Sözü

Homo sum,humani nil a me alienum puto

İnsanım,insana özgü hiç bir şey bana yabancı değildir.

Şişli Merkez Mh,Esen Sk Saruhan İşhanında

Şişli Merkez Mh,Esen Sk Saruhan İşhanında
Sinema Tarihinin Zaman Tüneli

Sinema Tarihinin Zaman Tüneli

Sinema Tarihinin Zaman Tüneli
Hayatımızdan sessiz sedasız çekilmişler

Sinema Tarihinin Zaman Tüneli

Sinema Tarihinin Zaman Tüneli
Siyah Beyaz Hayatımızdan Renkliye...

Sinema Tarihinden Siyah ve Beyazlıklar

Sinema Tarihinden Siyah ve Beyazlıklar
Zamanın belleği var