'BİR ülkede ne kadar doğrudan yatırımınız varsa o ülkenin karar vericileri size o kadar önem atfeder. Çünkü siz, dış yatırımcı olduğunuzda icabında o ülkenin bakanının çocuğuna iş veriyorsunuz.
Özellikle belirli şirketlerin bazı iş kollarında önemli bilgi birikimi elde ettiğini söyleyen Yırcalı, bugün Türk özel sektörünün 30 milyar dolarlık stoku bulunduğunu anlattı. var. Bu veriler ışığında 2023'te 70 milyar dolar civarında dış yatırım stoku öngördüklerini söyleyen Rona Yırcalı, hedeflerinin ise 100 milyar dolar olduğu bilgisini verdi.
POLONYA ÖRNEĞİ
YIRCALI, sözlerini şöyle sürdürdü: 'Ekonomi Bakanımız Zafer Çağlayan 'Dış Yatırım' konusuna imzasını atan ilk bakan oldu. Biz de Ekonomi Bakanlığı'yla birlikte bir çalışmayı hayata geçirmeyi planlıyoruz. Polonya, bu konuda başarı hikayesi yazdı; onları da incelemek istiyoruz.'
YIRCALI şunları söyledi: 'Her büyük yatırımdan sonra yurtdışında düzenlediğimiz toplantılarda elinde dosyalarla bize 'Türk yatırımcılar acaba bizimle ilgilenir mi?' diye başkanlar geliyor. Avrupalılar yatırım tüyosu istiyor. Eskiden bizi oturttukları masa farklıydı. Şimdi iş yemeğine gittiğimde bakıyorum Alman'la, İngiliz'le, Fransız'la aynı masaya koyuyorlar bizi, özel alaka gösteriyorlar.'
'10 yıl önce inanmazdık' diyen Rona Yırcalı şunları söyledi: 'Fransızlar, Almanlar, Amerikalılar İstanbul'da yatırım ofisleri açtılar. Makedonya Devleti gazete-televizyon ilanlarıyla Türkleri çağırıyor. Bursalı Orhan Holding'in üç kıtada 13 ülkede 1 milyar dolarlık yatırım yapmış. Anadolu başarı öyküleri yazıyor.'
Arçelik yaklaşık 24 bin çalışanı, Türkiye, Romanya, Rusya, Çin ve Güney Afrika'da olmak üzere 14 üretim tesisi, 20 ülkedeki satış ve pazarlama ofisleri ve kendine ait 10 markasıyla 100'den fazla ülkede ürün ve hizmet sunuyor. Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, 'Satışlarımızın yüzde 53'ünü uluslararası pazarlardan elde ettik' dedi.
ÇAKIROĞLU şunları söyledi: 'Arçelik, sektörde Avrupa'nın üçüncü büyük şirketi. Beko markası beyaz eşyada Avrupa'nın ilk 3 markasından biri. Arçelik A.Ş., Romanya'da Arctic markası ve Güney Afrika'da Defy markası ile de pazarın lideri. Uzakdoğu'daki satın alma ve Ar-Ge faaliyetlerini geliştirmek hedefiyle Tayvan ofisi faaliyete geçirildi. Afrika kıtasına ilişkin büyüme stratejisinin en önemli parçası olarak, Güney Afrika beyaz eşya pazarının lideri Defy satın alındı. Defy'yle birlikte, Sahra altı ülkelerdeki potansiyeli değerlendirmeyi ve Afrika kıtasında yeni pazarlara girilmesi planlanıyor.'
Vestel olarak 138 ülkeye elektronik, dijital ve beyaz eşya ürünlerinin ihracatını yaptıklarını belirten Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkan Vekili Turan Erdoğan yurtdışı hedefleri şöyle sıraladı: 'Başta A markalarda yaptığımız satışlarımızı artırarak toplam pazar payımızı büyütmek, yeni ülkeleri ihracat ülke gamımıza eklemek, B2B olarak adlandırdığımız profesyonel uygulamalara yönelik ekranlarda (akıllı tahta, video wall, digital signage ve digital signage touchscreen gibi ürünler) ürün gamımızı genişleterek bu pazarda büyümek, dijital alıcı pazarında operatörlere olan satışlarımızı artırmak yer alıyor. LED aydınlatma ve mobil cihazlar gibi yeni ürün alanlarındaki faaliyetlerimizi de artırarak ciddi ihracat rakamlarına ulaşmayı amaçlıyoruz.'
VESTEL Genel Müdür Yardımcısı Eren Ataman ise, 'Kazakistan, Azerbaycan, İran, Gürcistan ve Kıbrıs'taki mağazalarla Orta Asya ve Ortadoğu pazarlarında genişleme stratejimize uygun hamleler gerçekleştirdik.'
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder