İnternet üzerinden yaptığı satışlarla kendisinden bahsettiren Web Planlama'nın çalışmaları hakkında detayları araştırdık.
Bengü Öner: İnşaat sektörü ve internet dendiğinde akla siz geliyorsunuz? "İnternet emlakçısı" mısınız?
Nihan Urel: Hayır internetten emlakçılık yapmıyoruz. Satılması en zor şeyi, milyon dolarlık evi bile sattırabiliyoruz. İnternetten 1 TL’ lik sakızı da, boğaza nazır milyon dolarlık yeni projeleri de internetin neresinde, nasıl olmak gerektiğini ürüne göre, hizmete göre, pazarına göre planlayarak müşterisine ulaştırıyoruz.
Nihan Urel: Müşterilerimizin % 80'i konut sektörü. Konut üreten inşaat şirketlerinin büyük kısmının internet satın almalarına ya direkt, ya dolaylı, ya da danışmanlık yoluyla bulaşıyoruz.
Sadece İnternet Yoluyla Konut Satan Projeler Var!
Bengü Öner: Son bir kaç yıldır konut sektörü interneti yoğun olarak kullanıyor? İnternetteki konut reklamı yoğunluğu için ne düşünüyorsunuz?
Nihan Urel: İlk olarak 2002 yılında Soyak ile başlayan konut sektörü internet kullanımı, Ağaoğlu ile ve sonra diğer markaların internette sadece ev arayanların girdiği ilan sitelerini değil, herkesin girdiği siteleri kullanmasıyla yaygınlaştı. Bundan 5-6 sene önce gide gele tabiri caizse tırnaklarımızla kazıyarak internete ikna ettiğimiz ve milyon dolarlık internet satın alması yaptığımız ama bilgisayar açmayı bilmeyen müteahhitler şimdi her gün iphone'larından yayınlarını takip ediyorlar.
İnternet satın alması en zor ürünü, örnek daireleri, kat planlarını, ödeme tablolarını herkesin her gün girdiği sitelerde yayınlayarak ev almakla ilgisi olmayan vatandaşın da aklına, gündemine emlakı düşürdü. Artık biraz internet kullanan herkes mahallemizdeki emlakçı kadar bilgi sahibi.
Birçok marka tarafından Türkiye’de alternatif mecra olarak görülse de dünyada reklampastasında en önemli pazar payını internet almaya başladı. Bizde televizyon hala birinci sırada, çünkü dünyanın televizyon karşısında en çok vakit geçiren ikinci ülkesi Türkiye. Birincisi iseAmerika. Türkiye’de birim maliyeti en düşük, geri dönüşü maliyetine göre en yüksek mecra internet. İnşaat sektörü için; fiyatı doğruysa, iyi bir kampanya yapılmışsa, dairelerini sadece internetten yaptığı reklamlar ve haberlerle satan projeler var.
Bengü Öner: Planlama yaparken neye dikkat ediyorsunuz? Müşteriniz mi sizi yönlendiriyor?
Nihan Urel: Hangi sektörde olursa olsun, öncelikle müşterinin ürünü alıcı gibi tanıyarak, 10 yıllık iş planına patronu gibi bakarak çalışmaya başlıyoruz. Müşteri bu işi sadece dönemsel para kazanmak için mi yapıyor? Yoksa pazarda kendine bir yer mi edinmeye çalışıyor? Nasıl bir yer edinmek istiyor? Şirket yapısı, ürüne ulaşmak isteyen müşteriyi karşılayan şirket personelinin motivasyonu da dâhil olmak üzere her şeyi iyice anlayıp buna göre bir iş planı çıkarıyoruz. Kurumsal danışmanlığı, internet planlamasının bir uzantısı olarak fahri şekilde yapmış oluyoruz. Çünkü internetteki reklamları şirketlerinin, ürünlerinin, hizmetlerinin halka açılan şirkete maliyeti en düşük penceresi. Geride bir yerde sorun olursa ne kadar iyi planlama yaparsanız yapın şirket; müşterisini memnun edememenin bedelini o müşteriyi satın alma yaptıramadan kaçırarak ödüyor.
Müşteri genellikle interneti sadece kendi kullandığı kadar biliyor. Bu yüzden bütçe belirlenmesinden itibaren her aşamada yer alıyoruz ve takip ediyoruz. Müşterinin reklamdan aldığı geri dönüşü sürekli takip ediyoruz, neredeyse müşterinin reklam verdiği üründen kazandığı parayı sayıyoruz.
En önemlisi Türkiye’de herkesin girdiği portallarda müşterilerimiz için geliştirdiğimiz alanlar, yarattığımız yeni reklam modelleri. Şimdi tüm internet reklam verenleri bu alanları kullanarak müşterileri için reklam satın alıyor.
Bengü Öner: İnşaat şirketi interneti profesyonel yardım almadan kullanırsa ne olur?
Nihan Urel: İnternet dışında her yeri televizyonu, gazeteyi, radyoyu da kullanan bir reklam verense internetle özel olarak ilgilenmeyebilir. Ama internette mutlaka olması gerektiğini düşünüp sektör bilgi birikimi çok fazla olmayan bir ajansla ya da tek tek internet siteleriyle görüşerek reklam vermeye karar verirse genellikle ilk kullanımında hayal kırıklığına uğrar ve bir daha kullanmak istemeyebilir.
İnternet danışmanlığı ve satın alımı tamamen uzmanlık gerektiren, ürünün, hizmetin, projenin ve şirketin iyi okunması gereken bir iş modeli. İşinizi iyi yapıyorsanız kimse Siz’den vazgeçmez, müşteriniz de katlanarak büyür. Önemli olan doğru kullanmak ve nerede, nasıl, ne zaman, ne kadar süre çıkacağınızın belirlenmesi.
Bengü Öner: Peki konut dışındaki diğer sektörler?
Bengü Öner: Peki sosyal medya kullanımı için neler söyleyebilirsiniz.
Nihan Urel: Bazı sektörlerin, bazı ürünleri için sadece sosyal medya bile yeterli olabilir. Kellik ilacı satmak için facebook son derece uygun ya da saç bakım yağı satıyorsanız Demet Akalın'la anlaşıp bir tweet attırabilirsiniz. Sosyal Medyadaki iş ortağımızla birlikte konut sektörü için bambaşka projeler geliştiriyoruz. Youtube, facebook ve twitterda paylaşılmak üzere video çekiyoruz ve bunu takipçisi 500 000'nin üzerinde facebook şöhretlerimizle paylaşıyoruz. Reklam olduğunu kimsenin anlamadığı tweetler, fenomen olan videolarla sosyal medyada cazip ve farklı ürünler geliştiriyoruz.
Bengü Öner: İnterneti kimse kendi başına kullanmasın mı demek istiyorsunuz?Nihan Urel: Özellikle konut sektörü için danışmanlık almadan, ya da spesifik sektör deneyimi olmayanlardan danışmanlık alarak internet kullanımını hiç tavsiye etmiyorum. Sadece internetten yayın yapan Wikileaksle dünyada hükümetlerin sallandığı bu mecradan faydalanamadan, hayatlarına devam ederler. İnternetten bir haber, nimetlerinden yararlanamadan, hala çok uygun olan satın alma fırsatlarını kaçırırlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder