Sayfalar
- Ana Sayfa
- Mortgage
- Konut Kredisi
- Refinansman Nedir?
- Kira Nedir?
- Sigorta
- Faiz Nedir?
- Fıkralar
- Kefillik Nedir?
- Arsa Payı Nedir, Nasıl Hesaplanır?
- Gayrimenkul Satış Vaadi Nedir?
- Tahliye Taahhütnamesi nedir?
- DEĞER ARTIŞ KAZANCI NEDİR?
- DOP (Düzenleme Ortaklık Payı) NEDİR?
- EMLAK-EMLAKÇILIK NEDİR?
- HACİZ YOLU İLE TAKİP NASIL YAPILIR?
- TAPU NEDİR ?
- Emlak Vergisi
- Sözleşme ve Şekil Şartı Nedir?
- ÖRNEK DANIŞMANLIK VE KOMİSYON SÖZLEŞMESİ
- Emlak Terimler Sözlüğü
Hakkımda
6 Haziran 2012 Çarşamba
İETT 2013’te otobüs yaş ortalamasını 3,5’e düşürecek
İstanbul Büyükşehir Belediyesi İETT’nin 2011 Yılı Faaliyet Raporu, Belediye Meclisi’nde oy çokluğuyla kabul edildi. Genel Müdür Hayri Baraçlı, İETT’nin otobüs ve duraklarıyla madern bir yapıya kavuşma yolunda olduğunu ve bütçenin 332 milyon TL fazla verdiğini belirterek, “Yenileme çalışmaları öncesinde 14.6 olan filomuzun yaş ortalaması 2013 yılında 3.5 yaş ortalamasına düşürülecek” dedi.
İETT’ye 800 yeni otobüs alınıyor
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, İETT Genel Müdürlüğü’nün 2011 Yılı Faaliyet Raporu’nu 143 kabul, 67 ret oyuyla onayladı. Belediye Meclisi’ne faaliyet raporunu sunan İETT Genel Müdürü Hayri Baraçlı, İETT toplam 2 bin 609 araçtan oluşan filosuyla İstanbullulara yılın 365 günü, 24 saat toplu ulaşım hizmet verdiğini belirterek, 14 tanesi turistik gezi, 30 tanesi de Deniz-Hava entegre otobüsü olmak üzere toplam 2 bin 470 adet Özel Halk Otobüsünün de yürütme ve denetimini yaptıklarını söyledi.
İETT ve Özel Halk Otobüslerinin bir günde 5 bin 79 otobüsle 585 hatta hizmet verdiğini, yılda ise 197 milyon kilometre yol yaparak 9 milyon seferle 963 milyon yolcu taşındığını ifade eden Hayri Baraçlı, “İETT araç filosuyla beraber 2011 yılsonu itibariyle 9 garaj, 5 adet park garajı, 1 adet de motor yenileme ünitesi ile İstanbul’a ve İstanbulluya hizmet vermeye devam etmektedir. 2012 yılı içerisinde de yeni garaj alanlarının oluşturulması ve garajların modernleştirilmesiyle ilgili çalışmalarımız sürmektedir” dedi.
İstanbul’da 6 bin 249’u açık, 4 bin 455'i kapalı olmak üzere toplam 10 bin 804 otobüs durağı bulunduğunu ve 2011 yılı için planladığımız durak modernleştirme faaliyetleri yüzde 100 oranında gerçekleştiğini dile getiren Baraçlı, şöyle konuştu; “İETT Genel Müdürlüğü’nün 2011 yılı gider bütçesi, 1 milyar 393 milyon 270 bin TL olmuştur. İETT Bütçe Gelirleri 2011 yılında 1 milyar 729 milyon 340 bin TL olarak gerçekleşmiştir. İETT olarak, filomuzdaki araçların yaşını sürekli gençleştirerek yeni araç alımlarımıza da hız vermiş bulunmaktayız. İETT’nin 2609 otobüsten oluşan filosunun yaklaşık yarısı 2013 yılı sonuna kadar yenilenecektir. 2013 yılı sonuna kadar tüm İETT otobüsleri uluslararası standartlara uygun, erişilebilir ve çevre dostu hale getirilecektir. 2011 yılında 221 adet körüklü tip, 279 adet de solo tip olmak üzere toplam 500 adet dizel yakıtlı otobüs İETT tarafından ihale edilmiş ve sözleşmeye bağlanmıştır. Bu otobüslerin tamamı Türk işçiler tarafından yerli olarak üretilmektedir.”
Yeni 500 otobüsün 2012 yılında teslim alınacağını, araçların gelmesi ile birlikte filodaki eski araçlar da hurdaya ayrılacağını kaydeden Baraçlı, “2012 ve 2013 yıllarında ise 250 adet solo tip dizel yakıtlı, 200 adet solo tip CNG yakıtlı, 250 adet körüklü tip dizel yakıtlı, 100 adet yüksek yolcu kapasiteli otobüs olmak üzere toplam 800 yeni otobüsün İETT filosuna katılması planlanmaktadır. Yenileme çalışmaları öncesinde 14.6 olan filomuzun yaş ortalaması 2013 yılında 3.5 yaş ortalamasına düşürülecektir” dedi.
Metrobüs dünyaya örnek oldu
İstanbul’un ana arterlerindeki trafik problemine alternatif olarak hızlı ve konforlu ulaşım sağlamak amacıyla işletmeye alınan metrobüs sisteminin raylı sistemlerin tüm avantajlarını lastik tekerlekli toplu taşımacılık maliyetleriyle sunduğunun altını çizen İETT Genel Müdürü Hayri Baraçlı, “Bugün Metrobüs hattında 315 yüksek kapasiteli araç ile 650 bini aşkın yolcu taşınıyor. Ayrıca modern, konforlu ve yüksek yolcu kapasiteli araçlarla 42 kilometrelik mesafeyi 63 dakikada kat eden Metrobüs, toplu taşımanın kalitesini artırmıştır” diye konuştu.
Metrobüsün İstanbul ulaşımına yaptığı pozitif etkiyle yabancıların ilgisini çektiğini hatırlatan Baraçlı, sözlerini şöyle sürdürdü; “Almanya, Pakistan, İsrail, Brezilya, Ürdün, Nijerya, Mısır, Suudi Arabistan, Çek Cumhuriyeti, Rusya, Meksika, İsviçre, Hollanda, Fransa ve Amerika gibi dünyanın birçok ülkesinden heyetler Metrobüsün başarısını görmek ve bilgi almak için inceleme gezileri düzenlemektedir. Ayrıca, Metrobüs Sistemimiz ile ilgili yurtdışından aldığımız ödülleri de burada sizlerle paylaşmak isterim; 2011 yılında Dubai’de düzenlenen 59. UITP Kongresinde “Toplu Taşımayı Özendiren En İyi Ulaşım Modeli Ödülüne” ve Almanya’nın Leipzig kentinde düzenlenen Uluslararası Taşımacılık Forumu 2011Taşımacılık Zirvesi’nde ‘Ulaşım Başarı Jüri Özel Ödülüne’ layık görülmüştür. Bu ödülleri İstanbul Büyükşehir Belediyesi adına almanın mutluluğunu yaşıyoruz.”
Tüm yol bilgileri dijital ekranlarda
İETT toplu taşıma hizmetlerinde yolcu memnuniyetini artırmak için yeni teknolojileri de yakından takip ettiğini, teknolojik yeniliklere paralel olarak mobil ve online uygulamalar, akıllı duraklar ve araç içi bilgilendirme çalışmalarıyla yolcuların bilgiye anında ulaşmasını sağladıklarını anlatan Baraçlı, “Bu kapsamda durak bilgilerinin ve duyuruların gösterimi için tüm İETT ve Özel Halk Otobüslerine LCD ve anons sistemi kurulmuştur. Ayrıca, otobüs geliş saatlerinin yolculara bildirimini sağlamak üzere 373 akıllı durak hizmete alınmıştır. 2012 yılsonu itibariyle akıllı duraklarımızın sayısı 1450’ye çıkarılacaktır” şeklinde konuştu.
İETT olanak İstanbul’a daha iyi hizmet verebilmek için İşletme Planlama, Elektronik Kart Yönetimi, Hizmet İyileştirme ile Çevre ve Enerjiyi yeni hizmet alanları olarak belirlediklerini ifade eden Baraçlı, şunları kaydetti; “İETT Genel Müdürlüğü, İstanbul ulaşımında 141 yıllık tecrübesiyle her aşamada ve her alanda kendini yenileyerek ve yeni teknolojileri kullanarak toplu ulaşım hizmeti vermeye devam etmektedir. Yönetimin başarısı irade, kararlılık ve vizyonda yatmaktadır. İETT olarak bizler vizyonumuza bağlı irade ve kararlılık içerisinde çalışmalarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. Bu çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığımızın desteğiyle halkımıza daha kaliteli, konforlu ve güvenli hizmet vermek amacıyla yürütüyoruz.”
İki güzellik bir arada
Ya üçüde olmasaydı
Mehmet Akif Ersoy'dan
Gezi Parkı
Ne Denilebilir!...
Gezi
Günün Fıkrası
1960'lı yıllar,Elazığ Akıl Hastanesinden her nasılsa 423 akıl hastası kaçar ve Elazığ'ın cadde ve sokaklarına dağılır.
O zamanın ünlü doktoru Mutemet Tazıcı hastanenin başhekimidir. 'Doktor bey,ne yapalım?' diye akıl danışırlar.
Mutemet Bey personeline;'Bana bir düdük verin ve arkama yapışarak gelin!'der.
Doktor önde birkaç personeli arkasında düt düt diye trencilik oynayarak Elazığ'ı dolaşırlar. Bütün deliler bu kuyruğa girip vagon olurlar. Hastaneye geldiklerinde sayı 612 kişidir...
Avukat 1
Zenginin biri ölümüne yakın, biri doktor, biri papaz, diğeri avukat olan üç yakın arkadaşını yanına çağırarak bir ricada bulunmuş.
- 300 bin dolar kadar bir tasarrufum var, bunu yanımda öteki dünyaya götürmek istiyorum. Ama kimseye de güvenemiyorum. Şimdi size 100'er bin dolar vereceğim. Bu paraları ne olur ben gömülürken kefenimin iç cebine koyuverin...
Adam ölmüş ve üç arkadaşı verdikleri sözü yerine getirmişler. Bir süre sonra doktor vicdan azabına yakalanmış. Diğer iki arkadaşını çağırarak onlara itirafta bulunmuş
- Hastanenin çok acil ihtiyacı vardı onun için 100 bin doların 20 bin dolarını hastaneye sarf ettim, kefene 80 bin koydum.
Papaz utana sıkıla mırıldanmış.
- Maalesef ben de aynı günahı işledim paranın yarısını kilisenin inşaatına ayırdım. Kefenin cebine 50 bin dolar koydum.
Avukat gülümsemiş.
- Ben sözümü aynen yerine getirdim, kefenin cebine 100 bin dolarlık çek koydum.
Avukat 2
George ve Harry balonda Atlantik Okyanusu’nu geçmektedirler. George Harry'ye döner ve “Biraz alçalıp nerede olduğumuzu anlayalım” der. Harry sıcak gazı biraz kısar ve balon alçalmaya başlar. George "Hala nerede olduğumuzu anlayamadım biraz daha alçalalım ve şu aşağıdaki adama soralım" der. Harry adama bağırır:
"Hey bayım nerede olduğumuzu söyleyebilir misiniz lütfen. "
Adam geri bağırır: "Bir balondasınız ve 100 metre yukardasınız"
George Harry'ye döner ve "Bu adam bir avukat" der.
Şaşırır Harry, "Nasıl anladın?" der.
"Çünkü" der George "Verdiği bilgi %100 doğru, fakat faydasız".
Avukat 3
Önemli bir iş için mülakat yapılacakmış. Bir matematikçi, bir fizikçi ve bir de avukat başvurmuş. Önce matematikçiyi içeriye almışlar ve bir masaya oturtup, sormuşlar:
“İki kere iki kaç eder?”
Matematikçi bir süre düşünmüş, önüne kâğıt kalemi almış, 10-15 sayfa doldurduktan sonra demiş ki: ''Eminim ki dört eder.''
Sonra fizikçiye aynı soruyu sormuşlar. Fizikçi de önce düşünmüş, sonra bir deney düzeneği kurmuş, sağa sola toplar fırlatmış. Yarım saat sonra : ''Yaptığım deneylere göre 3,9 ama 0,2'lik bir hata payı olabilir.'' demiş
En son avukatı almışlar içeri, sormuşlar soruyu. Avukat hiç düşünmeden etrafına sinsi sinsi bakmış ve sormuş:
''Kaç olmasını istersiniz?''
Avukat 4
Ceza davalarına bakan avukat bir arkadaşım anlatmıştı:
Yoksul bir babanın oğlu şoförlük yaparken ölümlü bir kazaya neden olmuş. Olayda tam kusurlu. Şoförün babası avukata başvurarak hukuki yardım istiyor. Arkadaşım adamın yoksulluğuna bakarak hiçbir ücret talep etmeksizin davayı takip ediyor.
Ancak bütün deliller aleyhte. Yapılacak bir şey yok. Şoförün mahkûmiyetine karar veriliyor.
Şoförün babası büroya gelerek yakınıyor.
“Yoksulluğun gözü kör olsun. Paramız olsa da iyi bir avukat tutsaydık bunlar başımıza gelmezdi.''
Avukat 5
Hayırsever vakıflardan birindeki çalışanlar şehrin en başarılı avukatından henüz herhangi bir bağış almamış olduklarını fark ettiler. Bağış toplama görevindeki kişi avukatı bağışta bulunması için ikna etmeye çalışıyordu:
“Araştırmalarımıza göre yıllık geliriniz en az 500.000 $. Ancak bugüne kadar hiç bir hayır işine bir kuruş bağışta bulunmamışsınız. O paranın bir kısmını bir şekilde topluma iade etmek istemez miydiniz?”
Avukat açtı ağzını:
“Önce, araştırmalarınız annemin uzun bir hastalıktan sonra ölmek üzere olduğunu ve hastane masraflarının onun yıllık gelirinin bir kaç kat üstünde olduğunu da gösterdi mi? Sonra, kardeşimin malul bir gazi, kör ve tekerlekli iskemleye mahkûm olduğunu? Ya da kız kardeşimin kocasının bir trafik kazasında öldüğünü ve onu üç çocuğuyla beş parasız bıraktığını?”
Görevli yerin dibine geçmişti.
Sadece:
“Hayır, hiç bir bilgim yoktu...” diye mırıldanabildi.
Avukat onun sözünü keserek devam etti:
“Pekâlâ, ben onlara zerre kadar para vermezken, size niçin vereyim?”
Günün Sözü
İnsanım,insana özgü hiç bir şey bana yabancı değildir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder